Αλήθεις και μύθοι για τις συναλλαγές στις τράπεζες

Μπορεί να έχουν περάσει 5 χρόνια από την επιβολή των capital controls και περίπου 11 μήνες από την πλήρη άρση τους, ωστόσο η επίδρασή τους στην ψυχολογία των καταθετών παραμένει ισχυρή.

Όπως επισημαίνουν τραπεζικές πηγές, το τραύμα στην εμπιστοσύνη των πολιτών θα χρειαστεί ακόμη αρκετό χρόνο να επουλωθεί, διαδικασία που εκτιμούν ότι θα καθυστερήσει περαιτέρω μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και τη σημαντική επιδείνωση των μακροοικονομικών προοπτικών.

Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, ο βαθμός ευαισθησίας των καταθετών σε κάθε είδηση που επηρεάζει τις συναλλακτικές τους συνήθειες έχει αυξηθεί σημαντικά μετά το πρώτο εξάμηνο του 2015 και τη διακυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Και αυτό διότι σε αυτή την περίοδο κινδύνευσε σοβαρά η ευστάθεια στον τραπεζικό κλάδο.

Χαρακτηριστική των πληγών που έχει αφήσει αυτή η περίοδος στις τάξεις των αποταμιευτών ήταν η ανησυχία που προκάλεσε μια ανακοίνωση της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών την περασμένη Δευτέρα. Με αυτήν υπενθυμίζονταν τα μέτρα προστασίας έναντι του κοροναϊού που έχουν ενεργοποιηθεί από τον περασμένο Μάρτιο, ενώ γινόταν γνωστό πως πλέον η είσοδος σε τραπεζικά καταστήματα γίνεται μόνο με χρήση μάσκας.

Ουρές χωρίς λόγο

Ειδικότερα, θα συνεχίσουν να μην εκτελούνται στο γκισέ συναλλαγές μικρής αξίας με μετρητά, ώστε να μειωθούν οι επισκέψεις σε τραπεζικές μονάδες, άρα και ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού. Πρόκειται για εργασίες που μπορούν να γίνουν είτε στα ΑΤΜ ή μέσω των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής: αναλήψεις έως 400 ευρώ, καταθέσεις έως 1.000 ευρώ, πληρωμές λογαριασμών με μετρητά στο ταμείο και ενημερώσεις λογαριασμών. Μόνο αν υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερης αξίας συναλλαγές ή για την εξυπηρέτηση σε πιο σύνθετα αιτήματα, επιτρέπεται η εκτέλεσή τους σε κατάστημα με φυσική παρουσία του πελάτη.

Η ανακοίνωση της ΕΕΤ όμως σήμανε συναγερμό για μεγάλο αριθμό καταθετών, ειδικά μεγαλύτερων ηλικιών, οι οποίοι έσπευσαν στα καταστήματα για να δουν τι συμβαίνει, καθώς παρερμήνευσαν το περιεχόμενό της. Ετσι, έξω από τις τράπεζες μεγάλωσαν χωρίς κανέναν λόγο ακόμη περισσότερο οι ουρές, οι οποίες διατηρούνται μέχρι σήμερα λόγω του χαμηλού ορίου στα άτομα που μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα στους εσωτερικούς τους χώρους. «Η αντίδραση αυτή είναι απόρροια του πλήγματος στην εμπιστοσύνη τα προηγούμενα χρόνια» σχολιάζει τραπεζικός στέλεχος.

Αύξηση online εργασιών

Η αλήθεια είναι πάντως πως μέχρι πριν από μερικούς μήνες δεν ήταν λίγες οι εργασίες που απαιτούσαν την παρουσία του πελάτη σε κατάστημα. Ωστόσο, από τον περασμένο Μάρτιο υπάρχει σημαντική πρόοδος στον ψηφιακό μετασχηματισμό των τραπεζών, επιτρέποντας σε όλους να κάνουν τη δουλειά τους με ασφάλεια και ταχύτητα από τον χώρο τους. Επιπλέον, αυξήθηκε η χρήση των υπηρεσιών video banking, δηλαδή της εξυπηρέτησης μέσω βιντεο-κλήσης.

Η πλειονότητα του κόσμου προσαρμόστηκε ταχύτατα στις νέες συνθήκες, αξιοποιώντας τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε πριν από λίγο καιρό, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, το 51% των Ελλήνων πλήρωσε τους λογαριασμούς του μέσω Διαδικτύου ή mobile εφαρμογών. Επιπλέον, το 70% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι ακόμα και μετά το lockdown θα εξακολουθήσει να πληρώνει τους λογαριασμούς οικιακών εξόδων αποκλειστικά και μόνο online.

Ενδεικτικά της εντυπωσιακής αύξησης στη χρήση ψηφιακών καναλιών είναι και τα στοιχεία που δημοσιοποίησε την Τρίτη η Τράπεζα Πειραιώς, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του β’ τριμήνου 2020. Σύμφωνα με αυτά, μετά το lockdown ο αριθμός των νέων εγγραφών στο e-banking ανά εβδομάδα έχει φτάσει τις 3.300 έναντι 900 ανά εβδομάδα μέσα στο 2020 πριν από την επιβολή των περιοριστικών μέτρων και 700 έναν χρόνο νωρίτερα.

Μέσα στο 2020 οι εγγραφές στη winbank χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα έχουν τετραπλασιαστεί σε σχέση με το τέλος του 2019, φτάνοντας μέσα σε 7 μήνες τις 200.000. Παράλληλα, μετά το lockdown κάθε εβδομάδα συναλλάσσονται με τη winbank 500.000 συνδρομητές της τράπεζας έναντι 440.000 πριν από το lockdown και 400.000 έναν χρόνο νωρίτερα. Δηλαδή μέσα σε έναν χρόνο η αύξηση φτάνει το 25%. Ενώ κατά μέσο όρο κάθε χρήστης εισέρχεται στην υπηρεσία winbank 1 φορά κάθε 2 ημέρες. Τέλος, το ποσοστό των συναλλαγών που ολοκληρώνονται στην τράπεζα μέσω winbank έχει ανέλθει μετά την κρίση του κορωνοϊού σε 94% από 89% έναν χρόνο νωρίτερα.

 

Πηγή: tanea.gr

Τελευταία νέα

Πώς προχωρούν τα έργα υποδομής στις πληγείσες περιοχές από φυσικές καταστροφές

Με συγκεκριμένο σχέδιο και εντατικούς ρυθμούς προχωράνε οι διαδικασίες για τη γρήγορη οικονομική στήριξη των δικαιούχων αλλά και για την αποκατάσταση των ζημιών και...

ΟΠΕΚΑ – Τετάρτη απόγευμα πιστώνονται τα επιδόματα της 29ης Οκτωβρίου

Μία μέρα νωρίτερα θα πιστωθούν στους λογαριασμούς των δικαιούχων τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ που είναι προγραμματισμένα για την Παρασκευή 29 Οκτωβρίου, λόγω της αργίας...

Μόσιαλος – Ετσι μπορούν να γίνουν παρελάσεις χωρίς κανένα πρόβλημα

Οι μαθητές σχεδόν σε όλα τα σημεία της χώρας ετοιμάζονται για τις παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου, ενώ ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας, Ηλίας Μόσιαλος...

Φονική καταδίωξη στο Πέραμα – Τι έδειξε η ιατροδικαστική έκθεση για τον 20χρονο

Νεότερα υπάρχουν για την υπόθεση της καταδίωξης στο Πέραμα που οδήγησε στον θάνατο του 20χρονου Ρομά και στον τραυματισμό του 15χρονου, που επίσης βρισκόταν στο...

Κοροναϊός – Αρχισε η αξιολόγηση του ΕΜΑ για το αντιικό χάπι της MSD

Η Merck & Co, γνωστή ως MSD εκτός των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων ξεκίνησε την κυλιόμενη αξιολόγηση του molnupiravir, πειραματικού φαρμάκου...

Σχετικές ιστορίες