Με μια ανακοίνωση του υφυπουργού Πολιτισμού αρμόδιου για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, Ιάσονα Φωτήλα, σημειώθηκε την Πέμπτη το τέλος μιας πρωτοφανούς φαρσοκωμωδίας που ξεκίνησε με μια εκ παραδρομής επιτροπή. Στη συγκεκριμένη διαδικασία, προήλθε μια αλυσιδωτή αντίδραση αστοχιών, αλαζονείας και σκοπιμοτήτων, που συμπεριλάμβανε διαδοχικούς διορισμούς. Το αποτέλεσμα ήταν ότι η ταινία «Φόνισσα» θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα Όσκαρ. Αυτή η ταινία, που έχει τη χάρη και το όνομα, κατέληξε να γίνει το «μήλον της έριδος», αμαυρώνοντας τον ρόλο του ΥΠΠΟ στη διαδικασία επιλογής.
Η κρίση αυτή δημιουργήθηκε από τον ίδιο τον υφυπουργό με τις επαναλαμβανόμενες παλινωδίες του. Ήταν η ευκαιρία του κ. Φωτήλα να σταματήσει το ρεζίλεμα, το οποίο είχε αποκτήσει διεθνή διάσταση με δημοσιεύματα, επιλέγοντας να ακυρώσει τη συμμετοχή της χώρας στη διαδικασία, όπως είχε προτείνει η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Εντούτοις, αντί γι’ αυτό, κατάφερε να ευτελίσει τις θεσμικές διαδικασίες και τον ρόλο του ΥΠΠΟ, εργαλειοποιώντας όσους συμμετείχαν σε μια επιτροπή που τελικά δεν αποφάσισε για το ποια ταινία θα αποσταλεί στο L.A., αλλά αν η «Φόνισσα» μπορεί να συμμετάσχει.
Είναι περιττό να ψάχνουμε απαντήσεις σε πολλά αναπάντητα ερωτήματα, όπως γιατί, αν η επιτροπή είχε ήδη συνεδριάσει το απόγευμα της Τρίτης, ο κ. Φωτήλας ανακοίνωσε τον διορισμό την Τετάρτη το πρωί. Ή, γιατί παρουσίασε την απόφαση της επιτροπής την Πέμπτη, αν και είχαν ήδη παραιτηθεί τα μέλη Αναστάσιος Μίχος και Νίκος Πλατύραχος. Ακόμη και αν η απόφαση της επιτροπής είναι έγκυρη και είχε υπογραφεί από υπουργό πριν από τις παραιτήσεις, σίγουρα δεν είναι ηθικά αποδεκτή.
Πηγή: documentonews.gr