Ανακαλύπτεται ασυνήθιστος βράχος στον Άρη από το Perseverance Rover της NASA

Έναν ασυνήθιστο βράχο, με ριγέ εμφάνιση που παραπέμπει σε ζέβρα, ανακάλυψε το Mars Perseverance Rover της NASA στον πλανήτη Άρη. Ο εν λόγω βράχος, που βρέθηκε στον κρατήρα Jezero, διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο πέτρωμα έχει παρατηρηθεί μέχρι σήμερα στον Κόκκινο Πλανήτη. Οι επιστήμονες υποπτέυονται ότι μπορεί να αποτελεί ένδειξη για σημαντικές ανακαλύψεις που αναμένονται στο μέλλον.

Οι εικόνες του βράχου καταγράφηκαν νωρίτερα αυτό το μήνα, συγκεκριμένα στις 13 Σεπτεμβρίου, και αποκαλύφθηκαν αφού το Perseverance είχε ήδη απομακρυνθεί από την περιοχή. Οι ερευνητές, παρατηρώντας εικόνες χαμηλής ανάλυσης, εντόπισαν τον βράχο, ο οποίος έχει μήκος περίπου 20 εκατοστά, και του έδωσαν το όνομα «Freya Castle».

Οι πρώτες αναλύσεις του βράχου προτείνουν ότι οι ραβδώσεις του ενδέχεται να έχουν δημιουργηθεί από τη διαδικασία τήξης, κίνησης και ψύξης του μάγματος και της λάβας. Αυτά τα χαρακτηριστικά παρακολουθούνται συνήθως κατά τον σχηματισμό πυριγενών πετρωμάτων, όταν θερμοί βράχοι κρυσταλλώνονται και στερεοποιούνται. Μία εκδοχή είναι ότι ο βράχος έχει κυλήσει από κάποια απομακρυσμένη περιοχή εντός του κρατήρα, γεγονός που ενθουσιάζει τους επιστήμονες.

«Ελπίζουμε ότι καθώς συνεχίζουμε την εξερεύνηση, το Perseverance θα συναντήσει και άλλα αποσπάσματα αυτού του νέου τύπου βράχου, ώστε να μπορέσουμε να λάβουμε περισσότερες λεπτομερείς μετρήσεις», δήλωσαν εκπρόσωποι της NASA.

Πηγή: documentonews.gr