Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής προτρέπει γονείς και φροντιστές να διαβάζουν βιβλία στα παιδιά τους από τη βρεφική ηλικία, ώστε να ενδυναμωθούν οι σχέσεις αγάπης και φροντίδας σε μια κρίσιμη αναπτυξιακή περίοδο για τον εγκέφαλο. Στην τελευταία τους επικαιροποιημένη δήλωση πολιτικής, που είναι η πρώτη μετά το 2014, επισημαίνεται ότι η ανάγνωση βιβλίων είναι μια θετική γονεϊκή πρακτική που συμβάλλει στη δημιουργία γερού θεμελίου για την κοινωνική-συναισθηματική, γνωστική, γλωσσική και εκπαιδευτική ανάπτυξη, προετοιμάζοντας τα παιδιά για το σχολείο και προσφέροντας μακροχρόνια οφέλη.
Σύμφωνα με την δήλωση, η ανάγνωση από τους γονείς βοηθά στην ενίσχυση των σχέσεων με τα παιδιά, διεγείρει προσεγμένες εγκεφαλικές δομές και δημιουργεί νωρίτερα συναισθηματικούς δεσμούς. Η επικεφαλής συγγραφέας, Πέρι Κλας, προτείνει ότι η ενσωμάτωσή των βιβλίων στην καθημερινότητα, όπως η ρουτίνα του ύπνου, μπορεί να ενδυναμώσει τους δεσμούς και να βοηθήσει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού. Ειδικότερα, σημειώνει ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν διαβάζοντας στην αγκαλιά των γονιών τους αναπτύσσουν συνδέσεις με την ανάγνωση που εμπεριέχουν τα συναισθήματα ασφάλειας και την αλληλεπίδραση.
Επιπλέον, η Ακαδημία προτρέπει τους παιδιάτρους να ενθαρρύνουν την ανάγνωση από τη γέννηση και να διατηρήσουν αυτή την πρακτική τουλάχιστον μέχρι το νηπιαγωγείο, συμπεριλαμβανομένων περιπτώσεων νοσηλείας. Είναι επίσης σημαντικό να περιορίζεται η χρήση οθονών στην πρώιμη παιδική ηλικία και να τονίζεται η αξία των έντυπων βιβλίων, καθώς τα ψηφιακά δεν προσφέρουν ίσες αλληλεπιδράσεις. Σημειώνεται η ανάγκη για βιβλία που αναπαριστούν διαφορετικούς πολιτισμούς και θέματα, προκειμένου να ενθαρρύνουν συζητήσεις σχετικές με την ένταξη και την ισότητα.
Η δήλωση αυτή παρουσιάστηκε στο ετήσιο εθνικό συνέδριο της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής στο Ορλάντο και αναμένεται να δημοσιευθεί στο περιοδικό «Pediatrics» τον Δεκέμβριο του 2024. Πηγή: documentonews.gr