Ναυτιλία: «Πρόσω ολοταχώς» για την αγορά LNG

γράφει ο Γιώργος Φωκιανός 

Οι πρόσφατες γεωπολιτικές αναταραχές και ο στόχος της «ενεργειακής ασφάλειας» τοποθετούν τον κλάδο LNG στο επίκεντρο των παγκόσμιων γεγονότων, προσθέτοντας περαιτέρω ώθηση σε έναν ναυτιλιακό κλάδο που αναπτύσσεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Ομίλου Εισαγωγέων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (GIIGNL), οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου βρίσκονται στο ζενίθ, διαθέτοντας την υψηλότερη αναλογία παραγγελιών προς υφιστάμενο στόλο. Οπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Research, αυτό μπορεί να εξηγηθεί με μια απλή πρόβλεψη, τον διπλασιασμό της ικανότητας υγροποίησης φυσικού αερίου μέχρι το 2028.

Διαβάστε επίσης: LNG: Γιατί είναι σημαντικό το υγροποιημένο φυσικό αέριο

Μέχρι στιγμής το βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα LNG Carriers ανέρχεται πλέον στο 40% της υπάρχουσας χωρητικότητας, από 27% στην αρχή του 2021. Την ίδια ώρα, το 32% των υφιστάμενων πλοίων κινείται με ατμοστρόβιλους και στο πλαίσιο αυτό υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο των επερχόμενων κανονισμών EEXI και CII.

Στα τέλη Απριλίου 2022 ο παγκόσμιος στόλος LNG Carriers αποτελούνταν από 641 ενεργά πλοία, συμπεριλαμβανομένων 45 πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRUs) και πέντε πλωτών μονάδων αποθήκευσης (FSUs). Το 2020 ο στόλος είχε 529 πλοία και το 2021 ο αριθμός τους ανέβηκε στα 588 καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 10%.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα containerships έχουν εξοβελίσει όλους τους άλλους τύπους πλοίων στα κορυφαία ναυπηγεία της Ασίας τα τελευταία δύο χρόνια. Η μέση τιμή κατασκευής ενός LNG Carrier έχει αυξηθεί στα 210 εκατ. δολάρια στη διάρκεια της χρονιάς.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον για ναυπηγήσεις παραμένει πολύ ισχυρό, με τη συμβολή και του μεγάλου project επέκτασης του Κατάρ.

Οι εξαγωγικοί σταθμοί

Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 υπήρχαν 23 εξαγωγικοί σταθμοί, δυναμικότητας 165 εκατ. τόνων ετησίως, υπό κατασκευή, ενώ εγκαταστάσεις χωρητικότητας 293 εκατ. τόνων ετησίως βρίσκονται σε φάση Ολοκλήρωσης Μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (FEED).

Μάλιστα, οι τελευταίες προβλέψεις της Clarksons υποδεικνύουν διπλασιασμό της δυναμικότητας στους 459 εκατ. τόνους κατά την επόμενη εξαετία.

«Η βιομηχανία LNG βιώνει μια σημαντική φάση επέκτασης, εστιάζοντας στην ενεργειακή ασφάλεια, ενώ η προοπτική ανάπτυξης υποστηρίζεται από την αυξημένη ζήτηση φυσικού αερίου στην Ασία, τη δυναμική της ενεργειακής μετάβασης και ένα σημαντικό πρόγραμμα εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου», σχολίασε ο Στιβ Γκόρντον, διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Research.

Στο μεταξύ, συνεχίζει να επεκτείνεται και ο κλάδος μικρής κλίμακας, καθώς συνολικά 10 εισαγωγικοί τερματικοί μικρής κλίμακας (λιγότερο από 1 εκατ. τόνους ετησίως) βρίσκονται υπό κατασκευή και επιπλέον 35 έχουν προταθεί (έναντι 25 που βρίσκονται σε λειτουργία).

Τέλος, σημειώνεται ότι οι υποδομές ανεφοδιασμού LNG στα λιμάνια συνεχίζουν να επεκτείνονται για να εξυπηρετήσουν τον αυξανόμενο στόλο.

Συνολικά 143 λιμάνια είναι σήμερα εξοπλισμένα με εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού LNG από 132 στο ξεκίνημα του 2021. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος αριθμός αναμένεται να αυξηθεί στις 184 μονάδες μέχρι το τέλος του 2022.

Καθώς η Ευρώπη «μάχεται» με την Ασία, σε μία προσπάθεια να αυξήσει με ταχείς ρυθμούς τις εισαγωγές υγροποιημένου αερίου για να χτίσει αποθέματα ικανά να αντικαταστήσουν το ρωσικό αέριο, οι περιορισμοί στη διαθεσιμότητα έχουν ωθήσει τις τιμές αναφοράς TTF σε υψηλά ρεκόρ. Αυτός ο αγώνας των δύο περιοχών να «κλειδώσουν» έξτρα προμήθειες εντείνει τους κινδύνους για νέες αυξήσεις.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tanea.gr

Τελευταία νέα

Φίλης στον Θεοδωρικάκο: «Επί ΣΥΡΙΖΑ, οι επιχειρήσεις της ΕΛ.ΑΣ. στα πανεπιστήμια δεν γίνονταν με γιουρούσια και πυροβολισμούς»

Απάντηση στις δηλώσεις του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Τάκη Θεοδωρικάκου, ο οποίος σχολίασε όσα ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας για την Πολυτεχνειούπολη, έδωσε ο τομεάρχης...

ΕΕ: Διαφωνία για πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου – Πρωτοβουλίες για να γεφυρωθούν οι διαφορές

Χωρίς συμφωνία για την ιδέα να επιβληθεί γενικό ανώτατο όριο στην τιμή του φυσικού αερίου, αλλά με πρωτοβουλίες το επόμενο διάστημα για να γεφυρωθούν...

Συνέντευξη Τύπου από τον Στόλντενμπεργκ μετά το αίτημα ένταξης της Ουκρανίας

Συνέντευξη Τύπου θα δώσει ο Γενς Στόλντεμπεργκ στις 19:00 το απόγευμα ώρα Ελλάδας. Η συνέντευξη αναμένεται με μεγάλη αγωνία, καθώς ο Γενικός Γραμματέας της...

Καρκίνος: Μυστηριώδεις μύκητες βρέθηκαν να αναπτύσσονται μέσα στους όγκους

Σε μια ανακάλυψη που ίσως τελικά επηρεάσει την έρευνα για νέες αντικαρκινικές θεραπείες, ερευνητές ανακάλυψαν μονοκύτταρους μύκητες να αναπτύσσονται μέσα σε όλους τους καρκινικούς...

Όχι» από το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών σε συνένωση των δικογραφιών της Ρούλας Πισπιρίγκου

Στο κενό έπεσε το αίτημα της προφυλακισμένης Ρούλας Πισπιρίγκου, η οποία ζητούσε να συνενωθούν οι δύο δικογραφίες που έχουν σχηματιστεί σε βάρος της με...

Σχετικές ιστορίες