Παραμένει μικρό το ποσοστό των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Παρά τις προσπάθειες των μελών της ΕΕ και των αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση του ποσοστού των οικολογικών αυτοκινήτων στην αγορά του αυτοκινήτου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA.

Όπως τονίζεται, μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και τα plug-in υβριδικά έχουν αυξηθεί από 1,1% το 2020, σε 1,5% το 2021, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια, τα επιβατικά αυτοκίνητα με εναλλακτική κίνηση εξακολουθούν να αποτελούν μόνο το 6,9% του συνολικού στόλου αυτοκινήτων της ΕΕ.

Παράλληλα, το 91% του στόλου των ημιφορτηγών της ΕΕ λειτουργεί με ντίζελ και μόλις το 0,6% των φορτηγών στην ΕΕ είναι ηλεκτρικά με μπαταρία. Το 96,4% όλων των φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση κινούνται με ντίζελ, ενώ η βενζίνη χρησιμοποιεί περίπου το 0,5% του στόλου. Τα ντίζελ λεωφορεία αντιπροσωπεύουν το 92,5% του στόλου της ΕΕ, με μόνο το 1,3% να είναι ηλεκτρικά με μπαταρία και το 1,8% υβριδικά ηλεκτρικά.

Υβριδικά

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, ως υβριδικό θεωρείται το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί δύο ή περισσότερες διαφορετικές τεχνολογίες προκειμένου να επιτύχει την κίνησή του. Οι τεχνολογίες αυτές περιλαμβάνουν συνήθως τον κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια πιο «ήπια» προς το περιβάλλον τεχνολογία, όπως έναν ηλεκτρικό κινητήρα, ή εναλλακτικά κινητήρα που καταναλώνει βιοκαύσιμο, φυσικό αέριο κ.α. Ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του αυτοκινήτου ή να είναι απλά υποβοηθητικός όταν χρειάζεται περισσότερη ισχύς. Τα υβριδικά αυτοκίνητα θεωρούνται φιλικότερα προς το περιβάλλον, σε σχέση με αυτά που χρησιμοποιούν αποκλειστικά για την κίνησή τους ως καύσιμο βενζίνη ή πετρέλαιο, αλλά δεν είναι εντελώς «καθαρά» όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μία σημαντική υποκατηγορία υβριδικών οχημάτων αποτελούν τα επαναφορτιζόμενα (plug-in) υβριδικά οχήματα με συσσωρευτές (PHEV). Το plug-in υβριδικό είναι ένα υβριδικό όχημα το οποίο διαθέτει τόσο συσσωρευτές (μπαταρίες) όσο και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η αποθηκευμένη ενέργεια στους συσσωρευτές επιτρέπει στο όχημα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση που εξαρτάται από το μέγεθος της μπαταρίας και τη μηχανική του διάταξη (σε σειρά ή παράλληλη).

Το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1906 από τον Φέρντιναντ Πόρσε.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tanea.gr

Τελευταία νέα

Έφτιαξε πάνω από 100 ψεύτικα προφίλ στα social media για να εκδικηθεί τον πρώην της

Εφιάλτης έγινε για έναν 37χρονο η πρώην σύντροφός του, η οποία για να τον διασύρει και να τον εκδικηθεί, έφτιαξε πάνω από 100 ψεύτικα...

Τραγωδία στη Λιβύη: Στην Κομοτηνή η κηδεία της Γλυκερίας Μεμεκίδου

Το τελευταία αντίο είπαν συγγενείς και φίλοι στην υποναύαρχο, Γλυκερία Μεμεκίδου, που έχασε τη ζωή της στο τροχαίο δυστύχημα της ελληνικής ανθρωπιστικής αποστολής στη...

Συγκρούσεις στη Βουλγαρία: Διαδηλωτές διαφωνούν με τη στήριξη στην Ουκρανία

Αστυνομικοί συγκρούστηκαν στη Σόφια με υποστηρικτές του υπερεθνικιστικού κόμματος Vazrazhdane («Αναγέννηση») οι οποίοι διαμαρτύρονται για την φιλοδυτική πολιτική που ακολουθεί η βουλγαρική κυβέρνηση και...

Ολοκληρώθηκαν οι πορείες – Άνοιξαν οι δρόμοι

Ολοκληρώθηκαν οι πορείες των εργαζομένων στο κέντρο της Αθήνας, ενώ πριν λίγα λεπτά άνοιξαν όλοι οι δρόμοι στο κέντρο της Αθήνας. Νωρίτερα, οι εργαζόμενοι σε...

Μπράιτον – ΑΕΚ 2-3: Φοβερή τριάρα της Ενωσης

Εγραψε ιστορία στο Νησί η ΑΕΚ! Οι νταμπλούχοι Ελλάδας παρέδωσαν μαθήματα ποδοσφαίρου κόντρα στην Μπράιτον, δραπετεύοντας από το AMEX με ένα ονειρικό διπλό (2-3). Παρόλο...

Σχετικές ιστορίες