Σούπερ μάρκετ καταργούν την ημερομηνία λήξης σε φρούτα και λαχανικά

Η Marks & Spencer αφαιρεί τις ημερομηνίες «ανάλωση κατά προτίμηση» από περισσότερα από 300 είδη φρούτων και λαχανικών για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων.

Οι ημερομηνίες θα αντικατασταθούν από έναν κωδικό που το προσωπικό των καταστημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιεί για να ελέγχει τη φρεσκάδα και την ποιότητα.

  • Σύμφωνα με το BBC, Tesco, Morrisons και Co-op είναι μεταξύ των σούπερ μάρκετ που έχουν καταργήσει τις ημερομηνίες λήξης σε ορισμένα από τα προϊόντα τους.

Στα σκουπίδια το 70% των τροφίμων

Το Waste & Resources Action Programme (Wrap) δήλωσε ότι το 70% των τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο πετιέται στον κάδο απορριμμάτων στα σπίτια, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται 4,5 εκατομμύρια τόνοι βρώσιμων τροφίμων ετησίως.

Η Catherine David, διευθύντρια της φιλανθρωπικής οργάνωσης, πρόσθεσε: «Καλούμε περισσότερα σούπερ μάρκετ να προχωρήσουν στην καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων καταργώντας τις ετικέτες ημερομηνίας λήξης από φρέσκα προϊόντα, επιτρέποντας στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τη δική τους κρίση».

Οι συγκεκριμένες ετικέτες περιλαμβάνουν ημερομηνίες μέχρι τις οποίες τα ευπαθή τρόφιμα μπορούν να μαγειρευτούν και να καταναλωθούν με ασφάλεια, ήτοι πότε πρέπει να καταναλωθεί το προϊόν για να έχει την καλύτερη ποιότητα, γεύση και υφή.

Η Food Standards Agency αναφέρει ότι εναπόκειται στους κατασκευαστές να αποφασίσουν εάν θα εφαρμόσουν ημερομηνία λήξης ή ημερομηνία ανάλωσης στα προϊόντα τους. Αυτό θα εξαρτηθεί από παράγοντες όπως ο τρόπος παρασκευής του τροφίμου και ο βαθμός επικινδυνότητας του.

Η αφαίρεση των ημερομηνιών ανάλωσης θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τα κέρδη των σούπερ μάρκετ, καθώς δυσκολεύονται να κρατήσουν το κόστος των καθημερινών ειδών πρώτης ανάγκης χαμηλά, ενώ οι τιμές των τροφίμων αυξάνονται.

Η Tesco κατάργησε τις ημερομηνίες λήξης σε περισσότερα από 100 προϊόντα φρούτων και λαχανικών το 2018.

Φέτος τον Ιανουάριο, η Morrisons ανακοίνωσε το σχέδιό της να αφαιρέσει τις ημερομηνίες λήξης από το 90% του γάλακτος της δικής της μάρκας και κάλεσε τους πελάτες να προχωρούν σε «τεστ όσφρησης» πριν πετάξουν τα προϊόντα.

Και τον Απρίλιο, η Co-op ανακοίνωσε τα σχέδιά της να αφαιρέσει τις ημερομηνίες λήξης στο δικό της γιαούρτι και να προτιμήσει την ημερομηνία ανάλωσης ως καθοδήγηση.

Ο Andrew Clappen, διευθυντής τεχνολογίας τροφίμων στην M&S, δήλωσε ότι πρέπει «να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι τίποτα από αυτά δεν θα πεταχτεί» και ενθάρρυνε τους πελάτες να «γίνουν δημιουργικοί με τα περισσεύματα».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tanea.gr

Τελευταία νέα

Στο Ζάππειο αύριο ο Τσίπρας

Μετά τη σύγκρουση κορυφής στη Βουλή με την πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης για τις υποκλοπές, ο Αλέξης Τσίπρας ουσιαστικά εγκαινιάζει τον προεκλογικό του...

Γιώργος Γιαννόπουλος: Την ενοχή του πρώην ντράμερ των Πυξ Λαξ εισηγείται ο εισαγγελέας

Την ενοχή του πρώην ντράμερ των Πυξ Λαξ για υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης σε βάρος μίας ανήλικης εισηγήθηκε ο εισαγγελέας απευθυνόμενος προς του δικαστές και...

«Συγκλονισμένος» ο Μητσοτάκης για το θάνατο του υποσμηναγού

Τα συλλυπητήριά του για το θάνατο του υποσμηναγού του μοιραίου Φάντομ Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα εκφράζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δηλώνοντας συγκλονισμένος. Σκληρή και επικίνδυνη μάχη καθημερινά Όπως...

ΗΠΑ: Ιδού τα απόρρητα προεδρικά έγγραφα Μπάιντεν και Τραμπ – Δημοσκόπηση κόλαφος

Εφτά στους δέκα περίπου Αμερικανούς ψηφοφόρους ανησυχούν μετά την ανακάλυψη διαβαθμισμένων εγγράφων στην κατοχή του νυν και του πρώην προέδρων των ΗΠΑ, σύμφωνα με...

Τι λένε οι ειδικοί για τη συντριβή του Phantom

Τραγική κατάληξη είχε η συντριβή του διθέσιου μαχητικού αεροσκάφους Phantom το πρωί της Δευτέρας στην Ανδραβίδα, καθώς ο 29χρονος συγκυβερνήτης εντοπίστηκε νεκρός, ενώ σε...

Σχετικές ιστορίες