Σουπερμάρκετ – Ηλεκτρικό και βενζίνη ροκανίζουν την αξία του καλαθιού της νοικοκυράς

Οι μεγάλες πιέσεις που έχει αρχίσει να δέχονται οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί από τις σημαντικές ανατιμήσεις σε ενεργειακά προϊόντα και καύσιμα άρχισαν να αποτυπώνονται στις αποδείξεις του σουπερμάρκετ.

Αν και στο δεκάμηνο η αγορά των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) καταγράφει ρυθμό αύξησης εσόδων 2%, τον Νοέμβριο οι πωλήσεις σημειώνουν μείωση, σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen ΙQ.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen ΙQ, η βδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 14/11 εμφανίζει υποχώρηση 6,6% σε αξία σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια πέρυσι τέτοιες μέρες εκτός από τα καταστήματα τροφίμων η υπόλοιπη αγορά ήταν σε lockdown.

Να σημειωθεί πάντως πως η πτωτική τάση είχε αρχίσει να φαίνεται ήδη από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου.

Πληθωρισμός με χρονοκαθυστέρηση

Ειδικότερα, όπως ανέφερε χθες ο CEO της NielsenIQ κ. Βάιος Δημοράγκας,  στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) «o πληθωρισμός στα FMCGs είναι συγκρατημένος μέχρι τον Οκτώβριο κατά συνέπεια  δεν έχει επηρεάσει αυτός καθαυτός την κατανάλωση  σημαντικά. Ο ευρύτερος πληθωρισμός του 3,4% τον Οκτώβριο φαίνεται ότι είναι αυτός που έχει επηρεάσει σε ένα βαθμό την αγορά των σούπερ μάρκετ».

Τον Οκτώβριο οι τιμές στα προϊόντα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν με ρυθμό 1%, ένα ποσοστό το οποίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σαν μεγάλος πληθωρισμός, ανέφερε ο κ. Δημοράγκας. «Μπορούμε να πιθανολογήσουμε ότι ο ευρύτερος πληθωρισμός του 3,4% επηρέασε και τις αγορές των ταχυκίνητων με τον καταναλωτή να περιορίζει τις δαπάνες του προκειμένου να διαχειριστεί  τα αυξημένα έξοδα στους λογαριασμούς και στη βενζίνη» αναφέρει ο κ. Δημοράγκας.

Η λίστα της ακρίβειας

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών τον Οκτώβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σύμφωνα με την Nielsen IQ, εντοπίζονται στις μέσες τιμές των σπορέλαιων (+34,2%), των ελαιολάδων (+16,3%), των προϊόντων σάλτσας (+9,4%), των έτοιμων παιδικών τροφών (+7,7%), των κάψουλων καφέ (+6,3%), των κατεψυγμένων λαχανικών (+7,1%), των πιτών (+3,1%), των παγωτών (+3,7%) και των κρασιών (+6,3%).

Αντίθετα, η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, η οποία το 2020 γνώρισε σημαντική ανάπτυξη, τον Οκτώβριο υποχώρησε, καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν τις δαπάνες τους για τα συγκεκριμένα προϊόντα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Η μείωση σε όγκο κυμάνθηκε στο 4,4%, σε αξία η πτώση ήταν στο 2,2% όταν η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 2,3%.

Αρνητικό πρόσημο εμφανίζουν και τα είδη οικιακής χρήσης στο -2,6%.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tanea.gr

Τελευταία νέα

Δικηγόρος 24χρονης – «Μεγάλο κύκλωμα» εμπλέκεται στον βιασμό – Τι συνέβη πριν και μετά το πάρτι

Σοκάρουν τα στοιχεία της υπόθεσης βιασμού 24χρονης στη Θεσσαλονίκη. Η δικογραφία είναι ανοιχτή και οι αρχές ανακρίνουν τα πρόσωπα που εμπλέκονται. Ο δικηγόρος της 24χρονης...

Επεισόδιο σε ψαροταβέρνα – Ο Πολάκης μάς ζήτησε να σταματήσουμε τον έλεγχο, λέει ο αστυνομικός

Τη συγκεκριμένη αναφορά που υπέβαλε ο αστυνομικός καθώς, κάνοντας απλώς τη δουλειά του, επέβαλε πρόστιμο στην ψαροταβέρνα που έτρωγε ο Παύλος Πολάκης, ανάρτησε στο...

Κρήτη – Αστυνομικός έκοψε πρόστιμο σε πολίτη και εκείνος τον δάγκωσε στο πρόσωπο

Ένα πρωτοφανές περιστατικό σημειώθηκε χθες βράδυ στο Ηράκλειο, κατά την διάρκεια αστυνομικού ελέγχου. Σύμφωνα με πληροφορίες του ekriti.gr, σε τυχαίο έλεγχο που πραγματοποίησαν άνδρες της Ομάδας Πρόληψης Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ)...

Βιασμός 24χρονης στη Θεσσαλονίκη – «Δεν θα κάνω πίσω»

«Αυτό που έπαθα εγώ, δεν θέλω να το πάθει κανένα άλλο κορίτσι. Δεν θα κάνω πίσω». Τη φράση αυτή έλεγε και ξανάλεγε στον δικηγόρο της,...

Χαμόγελο του Παιδιού – Συναγερμός για 16χρονη που εξαφανίστηκε στη Γλυφάδα

Συναγερμός έχει σημάνει στις Αρχές, καθώς στις 14/01/2022, στις 23:00, εξαφανίστηκε από τη περιοχή της Γλυφάδας, η Αλεξανδριανή Π. 16 ετών. Σύμφωνα με το «Χαμόγελο...

Σχετικές ιστορίες