Στη Θεσσαλονίκη το «Λευκό Βέλος» – Πότε θα κάνει το πρώτο δρομολόγιο

Εντός της τελευταίας εβδομάδας του Ιανουαρίου αναμένεται να αρχίσουν οι δυναμικές δοκιμές του «Λευκού Βέλους», του πρώτου από τα πέντε πλήρως ανακατασκευασμένα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο θα πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο με επιβάτες στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα στις 25 Μαρτίου, ημέρα εορτασμού των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.

Το «Λευκό Βέλος» (ETR 470), που έφτασε στο μηχανοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη το απόγευμα του Σαββάτου, δύο ημέρες νωρίτερα από την αναμενόμενη άφιξή του, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε διαδικασία παραλαβής, η οποία θα ακολουθηθεί από στατικές δοκιμές.

Στη συνέχεια, το ETR 470 θα «βγει» στη γραμμή για να γίνουν και οι δυναμικές δοκιμές για την απόδοση του τρένου εν κινήσει, ώστε να πραγματοποιηθούν και οι τελευταίες πιστοποιήσεις.

Η διαδρομή του τρένου από το Σαβιλιάνο στη Θεσσαλονίκη

Το τρένο, που επρόκειτο να φύγει από την Ιταλία για την Ελλάδα στις 4 Ιανουαρίου, ξεκίνησε τελικά από το εργοστάσιο της Alstom στο Σαβιλιάνο της Βόρειας Ιταλίας την περασμένη εβδομάδα, λόγω των έκτακτων συνθηκών που δημιούργησε ο καταστροφικός σεισμός στην Κροατία.

Διέσχισε τέσσερις χώρες -Σλοβενία, Κροατία, Σερβία και Βόρεια Μακεδονία-συρόμενο σε κάθε χώρα από ηλεκτράμαξες και στην Ελλάδα εισήλθε από την Ειδομένη, όπου το παρέλαβε ντιζελάμαξα «Hellas Sprinter» και το μετέφερε στη Θεσσαλονίκη.

Για τη «φιλοξενία» και τη συντήρηση των ETR 470, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολόγησε την εκτεταμένη αναβάθμιση του μηχανοστασίου της στη Θεσσαλονίκη, το οποίο, όπως σχολίασαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της εταιρείας, θα είναι ένα από τα πλέον σύγχρονα στην Ευρώπη, όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες (νέος μηχανολογικός εξοπλισμός, έργα πολιτικού μηχανικού κτλ), που βρίσκονται στην τελική φάση.

Επίσης, στο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ώς το παρθενικό δρομολόγιο της 25ης Μαρτίου, θα ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση -πάνω στο «Λευκό Βέλος»- των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από στελέχη της FS (Trenitalia).

Το «Λευκό Βέλος» αποτελείται από εννέα βαγόνια, πέντε οικονομικής θέσης, τρία πρώτης και ένα καφέ-εστιατόριο. Αποτελεί, όπως προαναφέρθηκε, μόνο το ένα από τα συνολικά πέντε ETR 470, που ανακατασκευάζονται στην Ιταλία, τα οποία αναμένεται να αφιχθούν σταδιακά στην Ελλάδα μέχρι το φθινόπωρο του 2021.

Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο

Κάθε τρένο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 475 επιβάτες, ενώ, όταν ολοκληρωθεί η προγραμματισμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο, κάνοντας το ταξίδι συντομότερο κατά περίπου 45 λεπτά. Τα ETR 470 μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες έως 200 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά βάσει των συνθηκών στο υπό αναβάθμιση ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, θα κινούνται με 160 χιλιόμετρα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tanea.gr

Τελευταία νέα

Ελλάδα – Τουρκία: Ολοκληρώθηκε η Σύνοδος της Μικτής Οικονομικής Επιτροπής

Μετά από έντεκα χρόνια επανενεργοποιείται η Μικτή Οικονομική Επιτροπή Ελλάδας Τουρκίας και στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα η 5η Σύνοδος της κοινής...

Τέιλορ Φριτζ – Στέφανος Τσιτσιπάς 2-3

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς πήρε σπουδαία πρόκριση στους «8» του Australian Open με 3-2 σετ (6-4, 4-6, 6-4, 3-6, 4-6) κόντρα στον Τέιλορ Φριτζ στο...

Βιασμός στη Θεσσαλονίκη: Κατέθεσε ο φίλος του εργοδότη της Γεωργίας

Ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας η κατάθεση του φίλου του εργοδότη της 24χρονης Γεωργίας Μπίκα που κατήγγειλε ότι έπεσε θύμα βιασμού μετά το πάρτι που...

Γεωργιάδης για αρχειοθέτηση Novartis: Είναι μέρα χαράς – Δεν θα αφήσω έτσι τη σκευωρία

Μέρα χαράς χαρακτήρισε για τον ίδιο ο Άδωνις Γεωργιάδης τη σημερινή μέρα εξαιτίας της αρχειοθέτησης του φακέλου της Novartis στο σκέλος που τον αφορά...

Οριστικό: Αναβολή στο Αναγέννηση Καρδίτσας – Παναθηναϊκός

Οριστική αναβολή στον αυριανό επαναληπτικό Κυπέλλου μεταξύ της Αναγέννησης Καρδίτσας και του Παναθηναϊκού αποφάσισε η ΕΠΟ. Η κακοκαιρία Ελπίς που έχει ντύσει στα… λευκά όλη...

Σχετικές ιστορίες