Στροφή στα e-shop στον καιρό της καραντίνας – Το 77% χρησιμοποιεί καθημερινά το διαδίκτυο

Άλλαξε σχεδόν σε όλους καταναλωτικές συνήθειες η υγειονομική κρίση με τα στοιχεία να είναι αποκαλυπτικά αφού το 89% στην Ελλάδα χρησιμοποιεί πλέον τακτικά το Ίντερνετ (από «κάποιες φορές την εβδομάδα» έως «κάθε μέρα» – η συντριπτική πλειονότητα: 77%).

Ενδιαφέρον είναι ότι πλέον οι μισοί συνταξιούχοι (και οι μισοί της ηλικιακής ομάδας «60 ετών και άνω») μπαίνουν στο Ίντερνετ κάθε μέρα (και πάνω από 7 στους 10, μπαίνουν τακτικά).

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της τακτικής διερεύνησης των καταναλωτών της Περιφέρειας της Αθήνας, από την Pulse RC σε συνεργασία και για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, προκύπτει επίσης πως 6 στους 10 (58%), πλέον, αξιοποιούν και τα ηλεκτρονικά καταστήματα / e-shop, παραγγέλνοντας/αγοράζοντας προϊόντα και υπηρεσίες. Σε όλες τις ηλικιακές ομάδες (εκτός της «60 και άνω») και σε όλους τους εργαζόμενους, το αντίστοιχο ποσοστό είναι «πλειοψηφικό».

Τα συμπεράσματα:

Σχεδόν όλοι οι Έλληνες (το 89%) χρησιμοποιούν πλέον τακτικά το Ίντερνετ (από «κάποιες φορές την εβδομάδα» έως «κάθε μέρα» – η συντριπτική πλειονότητα: 77%).

Οι μισοί συνταξιούχοι (και οι μισοί της ηλικιακής ομάδας «60 ετών και άνω») μπαίνουν στο Ίντερνετ κάθε μέρα (και πάνω από 7 στους 10, μπαίνουν τακτικά).

Οι 6 στους 10 από αυτούς (58%), πλέον, αξιοποιούν και τα ηλεκτρονικά καταστήματα / e-shop, παραγγέλνοντας/αγοράζοντας προϊόντα και υπηρεσίες.

Σε όλες τις ηλικιακές ομάδες (εκτός της «60 και άνω») και σε όλους τους εργαζόμενους, το αντίστοιχο ποσοστό είναι «πλειοψηφικό». Ενδιαφέρουσα διαπίστωση προκύπτει και στη χρονοσειρά του ερωτήματος (χρονική εξέλιξη: «πριν από την πανδημία», τον «Απρίλιο 2020» και τον «Δεκέμβριο 2020»), όπως προκύπτει από τις τακτικές έρευνες του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών: από 40% πριν από την πανδημία, στο 58% σήμερα, μιάμιση φορά επάνω: +18%.

Όσον αφορά με το αν οι Έλληνες ξοδεύουν τώρα (την περίοδο της πανδημίας) και σε σύγκριση με πριν από την εμφάνιση του νέου κορωνοϊού, περισσότερο ή λιγότερο, προκύπτει ότι (και στις τρεις βασικές κατηγορίες που μετρήθηκαν: «αγορές-ψώνια», «αποταμίευση», «ασφάλειες») οι περισσότεροι μείωσαν τα χρήματα που ξοδεύουν.

Μόνο το 11% αύξησε τα χρήματα που ξοδεύει για «αγορές και ψώνια» – ενώ το 31% τα κράτησε σταθερά

Μόνο το 21% αύξησε την «αποταμίευσή» του – ενώ το 31% την διατήρησε στα ίδια επίπεδα

Μόλις το 6% αύξησε τα χρήματα που διαθέτει για «ασφάλειες και ασφαλιστικά προγράμματα» – ενώ το 34% τα κράτησε σταθερά


Πάντως, ακόμα και αυτά τα μικρά σχετικά ποσοστά αυξήσεων προέρχονται κυρίως όσους χαρακτηρίζουν την οικονομική τους κατάσταση ως «Άνετη» (και λιγότερο ως «Μέτρια»), ενώ μεταξύ αυτών που χαρακτηρίζουν την οικονομική τους κατάσταση ως «Δύσκολη» το συντριπτικό ποσοστό καταγράφει μειώσεις.

Μια από τις λίγες «καταναλωτικές συνήθειες» που καταγράφει σημαντική αύξηση είναι οι παραγγελίες και αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα, επιβεβαιώνοντας το αποτέλεσμα του αρχικού γενικού ερωτήματος. Το 56% (όλων όσοι παραγγέλνουν / αγοράζουν από e–shop), δήλωσαν ότι αύξησαν («κάπως» ή «πολύ») τις ηλεκτρονικές παραγγελίες τους.


Από τότε που ξέσπασε η πανδημία έχει αυξηθεί το ποσοστό των καταναλωτών που αξιοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και όσοι το χρησιμοποιούν, ξοδεύουν περισσότερα σε αυτά.

Η «κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών από την ποικιλία και την ποιότητα των ειδών» διατηρεί θετικό ισοζύγιο αξιολόγησης (46% υψηλή ικανοποίηση έναντι 14% χαμηλής) και η «ικανοποίηση από την ποιότητα εξυπηρέτησης» όμως (ίσως κυρίως λόγω των προβλημάτων μεταφοράς και παράδοσης) καταγράφει σχεδόν ισοπαλία υψηλής και χαμηλής αξιολόγησης (28% – 25%).

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tanea.gr

Τελευταία νέα

Κοροναϊός – Τηλεφωνική γραμμή ενημέρωσης για τις έγκυες και τον εμβολιασμό

«Έλλειμμα πληροφόρησης» για την αναγκαιότητα και την ασφάλεια του εμβολιασμού έναντι του κοροναϊού κατά την κύηση διαπιστώνει η Ελληνική Εταιρεία Οικογενειακού Προγραμματισμού, Αντισύλληψης και...

Εκλογές ΚΙΝΑΛ – Οι στρατηγικές των Ανδρουλάκη, Παπανδρέου στον β’ γύρο – Τι θα κάνουν οι χαμένοι

Ως αλλαγή σελίδας και εντολή ανανέωσης, χαρακτηρίζεται το αποτέλεσμα του πρώτου γύρου των εσωκομματικών εκλογών στο ΚΙΝΑΛ, που χαρακτηρίστηκαν από το ρεκόρ συμμετοχής,  στη διαδικασία. Ο Νίκος...

Self test – Αρχισε από τα φαρμακεία η διάθεση ενός self test στους άνω των 18 ετών

Ξεκίνησε από σήμερα, Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου, η διάθεση ενός δωρεάν self test, σε όλους τους πολίτες άνω των 18 ετών εμβολιασμένους και μη. Η διανομή...

Τζανάκης, Εξαδάκτυλος για Ομικρον – Θα έχουμε εκατόμβη νεκρών αν… – Καλύτερα να μας βρει εμβολιασμένους

Για «εκατόμβη νεκρών» στην Ελλάδα, αν και εφόσον τα κρούσματα κοροναϊού διπλασιαστούν ή τριπλασιαστούν, αλλά και εάν το ποσοστό των ανεμβολίαστων παραμείνει ίδιο, μίλησε ο...

Ο Γιάννης έγινε 27 ετών και οι Μπακς θυμούνται τις 27 καλύτερες φάσεις του

Γιάννης Αντετοκούνμπο και Μιλγουόκι Μπακς είναι έννοιες ταυτόσημες από το 2013. Το παιδί από τα Σεπόλια έγινε πια άνδρας και τα Ελάφια  δε θα μπορούσαν...

Σχετικές ιστορίες